Creation d'un sideMenu

Bonjour,

Je suis en train d’ajouter un menu a mon application. (Le lien du menu)

l’implémentation fonctionne.

Le souci c’est que j’ai créé une classe tableview et je l’ajout à ma vue de mon storyboard qui estune tableview.

rien ne s’affiche pourtant dans mon viewdidload j’ai bien mes prints qui s’affichent dans la console, mais il me zappe le print dans ma méthode numberOfRowsInSection

Voici la classe

//

// SideMenuTableViewController.swift
// vetPocket
//
// Created by christophe milliere on 15/09/2018.
// Copyright © 2018 christophe milliere. All rights reserved.
//

import UIKit
import SideMenu

class SideMenuTableViewController: UITableViewController {

let menus = ["Menu 1", "Menu 2", "Menu 3", "Menu 3"]

override func viewDidLoad() {
    super.viewDidLoad()
    
    print("Je suis dans tableview")
    print(menus)

    // Uncomment the following line to preserve selection between presentations
    // self.clearsSelectionOnViewWillAppear = false

    // Uncomment the following line to display an Edit button in the navigation bar for this view controller.
    // self.navigationItem.rightBarButtonItem = self.editButtonItem
}

override func didReceiveMemoryWarning() {
    super.didReceiveMemoryWarning()
    // Dispose of any resources that can be recreated.
}

// MARK: - Table view data source


override func tableView(_ tableView: UITableView, numberOfRowsInSection section: Int) -> Int {
    return menus.count
}

override func tableView(_ tableView: UITableView, cellForRowAt indexPath: IndexPath) -> UITableViewCell {
    let cell = tableView.dequeueReusableCell(withIdentifier: "reuseIdentifier", for: indexPath)

    cell.textLabel?.text = menus[indexPath.row]

    return cell
}

/*
// Override to support conditional editing of the table view.
override func tableView(_ tableView: UITableView, canEditRowAt indexPath: IndexPath) -> Bool {
    // Return false if you do not want the specified item to be editable.
    return true
}
*/

/*
// Override to support editing the table view.
override func tableView(_ tableView: UITableView, commit editingStyle: UITableViewCellEditingStyle, forRowAt indexPath: IndexPath) {
    if editingStyle == .delete {
        // Delete the row from the data source
        tableView.deleteRows(at: [indexPath], with: .fade)
    } else if editingStyle == .insert {
        // Create a new instance of the appropriate class, insert it into the array, and add a new row to the table view
    }    
}
*/

/*
// Override to support rearranging the table view.
override func tableView(_ tableView: UITableView, moveRowAt fromIndexPath: IndexPath, to: IndexPath) {

}
*/

/*
// Override to support conditional rearranging of the table view.
override func tableView(_ tableView: UITableView, canMoveRowAt indexPath: IndexPath) -> Bool {
    // Return false if you do not want the item to be re-orderable.
    return true
}
*/

/*
// MARK: - Navigation

// In a storyboard-based application, you will often want to do a little preparation before navigation
override func prepare(for segue: UIStoryboardSegue, sender: Any?) {
    // Get the new view controller using segue.destinationViewController.
    // Pass the selected object to the new view controller.
}
*/

}

Merci d’avance.

As-tu essayé d’inclure la TableView dans une UIView ?

Non pourquoi ? sa change quelque chose ?

Je sais pas. Peut-être que le Framework SideMenu utilise des UIVIews en base.
Je préfère toujours hérité d’une UIView que d’une UITableView (qui est en dessous).